torsdag den 18. juli 2013

18/7-2013: Fra Citta di Castello til Gubbio - at gå på vejen med italienske kvinder


18/7 2013

I de sidste 2 dage har jeg haft følgeskab af 2 italienske kvinder, Christina og Sara på henholdsvis 46 og 25 år. Jeg har lært meget af disse 2 fantastiske kvinder. De giver mig gode råd med på vejen. Men ...nu er tiden kommet til at give slip for deres følgeskab. 


Jeg har ikke været særlig bekvem ved at gå alene og har derfor været ovenud glad for deres selskab. Det som jeg nu har erfaret er, at italienere taler meget og gentager mange gange den samme historie hver gang de møder nogle på vejen. Det medfører, at det tager evigheder inden vi når frem til dagens destination.  Det er en medårsag til, at jeg ikke for udført de planer, som jeg har i sinde. Men til gengæld er jeg nødt til at acceptere at tiden disponeres anderledes end forventet.  Sara bruger udtrykket på engelsk "nothing happens for nothing". Jeg vil mene at hun siger, at der findes ingen tilfældigheder. Alt er åbenbart i skønneste orden.  

Nu vil dog give mig selv en chance for at koble mig af dette møde for at give plads til noget nyt. Vi går alle i samme retning og skal være i Assisi på søndag. Der har vi aftalt at mødes for at spise sammen.  

I morgen går jeg til Gubbio. Til det sted hvor Frans af Asssisi møder en ulv og det er også stedet hvor Frans iklæder sig en brun dragt, som bliver den nuværende ordensdragt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar