mandag den 22. juli 2013

23/7-2013: Franscitat

Den 23. Juli 2013

I dag går jeg videre mod Spello med disse linjer fra Frans i baghovedet og hvor det tidligere francitat kommer fra, som har nævnt i forbindelse med besøget hos eneboeren:


Herre, gør mig til redskab for din fred.

Hvor der er had, lad mig så kærlighed, 
Hvor der er krænkelse, tilgivelse 
Hvor der er tvivl, tro
Hvor der er fortvivlelse, håb, 
Hvor der er mørke, lys
Hvor der er bedrøvelse, glæde 
Guddommelige mester
Hjælp mig,
så jeg ikke så meget søger 
at blive trøstet, som at trøste 
ikke at blive forstået, men at forstå 
ikke at blive elsket, men at elske. 
For det er ved at give, at vi modtager 
ved at tilgive, at vi bliver tilgivet
og ved at dø, at vi bliver født til evigt liv. 

(Frans af Assisi, 1181-1226)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar