tirsdag den 9. juli 2013

Barfodet



Da jeg gik "Via Francigena" var et stykke af den gamle romerske vej dækket af store flade sten. På disse sten havde Frans af Assisi gået, stod der på informationstavlerne. Det indbød til at jeg også skulle prøve. Med opbakning og bare tæer er det nødvendig at træde forsigtig. Bentøjet er en meget vigtig del at vise hensyn til undervejs. Ben og fødder skal bære mig hele vejen til Roma.  På billedet ser det ud til at jeg har hvide sko på, men det er bare mine hvide fødder, der ikke har fået sol. 

Da vi (min søster og jeg) havde gået en dagsmarch, havde vi det med at tage sandaler på, så fødderne kunne få noget luft efter at have været klemt inde hele dagen. 

Det vil jeg prøve at ændre på denne tur. Jeg vil faktisk om muligt give mine fødder lidt mere "frirum" undervejs ved at skifte til fivefingers fodtøj. Jeg har ikke prøvet at gå i sådanne nogle før, men efter 1200 km "Via Francigena", så har mine fødder vænnet sig til meget. Nu kan jeg godt forsøge at lege med tanken om at gå "On the road with Saint Francis" i første omgang med fivefingers sko. Måske vil det lykkes mig at gå barfodet som Frans? Det er dog ikke et mål, men jeg tror det er vældigt sundt for fødderne at skifte lidt med fodtøjet. Det skal prøves. 

1 kommentar:

  1. Jeg er meget glad for mine five fingers sko....så glæd dig!

    SvarSlet