fredag den 5. juli 2013

Pilgrimsrejse til Assisi - tanker før afrejsen


5. juli 2013

Hvordan vil det være at tage afsted på egen hånd denne gang? Vil jeg komme til at følges med andre pilgrimme? På pilgrimsruten "Via Francigena" som jeg lige har vandret, blev der varmere op af dagen, at vi ind i mellem stod op kl. 5 om morgenen for at nå frem til næste destination inden middag.
Solen bagte for alvor moder jord så meget at sveden begyndte at rende nedad panden. Saltet fra sveden fik det til at svide i øjnene. Juli er en varm måned, men august skulle være den varmeste i Italien.

Jeg har fået min vandrebog "On the road with Saint Francis" skrevet af Angela Marie Seracchioli. Bogen indeholder vigtige informationer om overnatningsmuligheder og rutebeskrivelser. Det giver mig mere mod til at gå på egen hånd.

På denne tur vil jeg udføre nogle ritualer, såsom  at lave nogle yoga-øvelser, så snart jeg vågner.  Måske skal jeg tilrettelægge min dag mere punktlig fra morgenstunden af, men samtidig også tage mig endnu mere tid til at nyde nuet og handle mere spontant ud fra de muligheder som opstår. Måske kan jeg få endnu mere indsigt i det begreb som kaldes synkronicitet. Et begreb som C. Jung har beskrevet.

Fra Chiusi La Verna til Assisi, Saint Francis hjemby, er der ca. 188 kilometer. Assisi bliver det første fysiske mål, som jeg sætter mig. Der er efter sigende svære vandrepassager på turen, men kan de virkelige være mere udfordrende og sværere end Via Francigena? Ah, næppe, men jeg må se tiden an.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar