onsdag den 24. juli 2013

24/7-2013: Trevi - byen med få gadenavne



Da jeg ankommer til Trevi  beslutter jeg mig for ikke at gå videre. Min plan om at slå to strækninger sammen, holder ikke stik. Det tager lidt tid for mig at orientere mig i Trevi for minsandten ikke om de kun har navngivet de store hovedgader og torve. Det ender med at jeg bliver kørt til stedet af en indfødt :-) Nonnerne af Benediktinerne kigger mig an og jeg bliver accepteret. Jeg får anvist mig eget rum. Badevandet er lidt kold, men her er super rent. Gulvet består af marmor og jeg føler mig som en prinsesse. Byen har 3 torve med fri internet. Det er noget jeg kan lide. Ofte er der ikke nerværksforbindelse hvor jeg overnatter, medmindre det er  B&B og billige hoteller jeg vælger. Og det er sjældent,  at det sker. 
Der er køkken på stedet,  så i dag vil jeg forberede min egen aftensmad. På min forrige tur "Via Francigena" og på denne tur forsøger jeg at leve så vegetarisk som muligt. I Citta di Castello hvor jeg er i følgeskab med de to italienske kvinder spiser vi microbiotisk mad. Det er udelukkende vegetarisk-mad og er tilberedt så fordøjeligt som muligt. Næste dag efter dette måltid føler jeg mig så let, så let. Jeg vågner og næsten flyver ud af sengen. Det kan jeg godt vænne mig til. 
I aften vil jeg lave en god grøntsagssuppe. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar