søndag den 14. juli 2013

13/7-2013: Chiusi Della Verna "skoven lyser i mørket"

Skoven lyser i mørket 


Efter den sidste messe i går aftes i Basilikaen, er solen næsten gået ned og det mørkner. Jeg skal ned af bjerget, gennem skoven af en stenet sti til Chiusi della Verna. Der er ca 3 km at gå. Jeg forlader det store klosterområde for at gå ind i den mørke skov.  Jeg husker fra mit barndomshjem ude i skoven, at stier lyser i mørket. Men det er ikke det eneste som lyser i mørket. Jeg er omringet af lysende små prikker, som danser rundt. Det er ildfluer. Det er simpelthen ufatteligt smukt. Ildfluerne ligner små flyvende engle eller feer. Det ser ud til at de lyser på hver sin side af skovstien, som om de er med til at oplyse min vej. Det kunne også beskrives som skovens stjerner. Jeg er dybt bevæget af synet. Tre kilometer er jeg omringet af dette lyshav i mørket. Jeg trækker tiden ud, har ikke lyst til at gå tilbage til overnatningsstedet. 

La Verna hen ved solnedgang
Ildfluer. Forstil dig at hele skoven
er oplyst af lysende prikker.


Natten er ved at lægge tag på La Verna


Ingen kommentarer:

Send en kommentar